https://doi.org/10.54508/978-606-638-085-0
Lucrarea pornește de la analiza modelelor matematice existente pentru reprezentarea digitală în 3 dimensiuni a orașelor. Sunt analizate patru astfel de modele urmărind o grilă de criterii care includ și legătura dintre reprezentarea geometrică și îmbogățirea semantică: GIS, Google Earth, CAD și Second Life. Funcționalitățile unora dintre acestea dialoghează. De asemenea, sunt reprezentate sensuri legate de impactul seismelor. Scopul este dezvoltarea unui model pentru reprezentarea digitală a transformărilor induse de cutremurul din 1755 asupra structurii urbane a Lisabonei. Modelul propus este analizat folosind aceeași grilă. El include o componentă didactică, bazată pe joc, motiv pentru care s-a analizat acest aspect al reprezentării arhitecturale, digitale și nu numai. Numai reperele urbane desenate pe ceramica azulejos care prezintă orașul înainte de cutremur sunt reprentate în 3D prin morfogeneză conform criteriilor dezvoltate, acestea dialogând cu harta, istorică și contemporană, care evoluează în timp în cadrul jocului. Lucrarea prezintă conceptul și codul computerizat.
ID | Link permanent | Descriere |
---|---|---|
301-132 | https://editura.uauim.ro/pub/eim-301-132.pdf | Digital modeling of the impact of the 1755 Lisbon Earthquake |