ro | en
Prima paginăPublicații › Ghid tehnic pentru proiectare în designul de produs

Ghid tehnic pentru proiectare în designul de produs

Coordonator: Bogdan M. Ioniță
Fonduri FFCSU_UAUIM 2025
ISBN 978-606-638-435-3
suport media: tipar
în curs de apariție (2025)

”Ghidul tehnic pentru proiectare în designul de produs” este conceput ca o resursă educațională incluzivă, rezultată dintr-un proces de cercetare aplicată care investighează dificultățile studenților în exprimarea tehnică riguroasă. Pornind de la inegalitățile de pregătire identificate la începutul parcursului universitar, ghidul stabilește un vocabular tehnic comun și oferă o structură coerentă de învățare, construită pe baza chestionarelor, analizei bibliografice și corelării conținutului cu standardele contemporane de proiectare (desen tehnic). Demersul răspunde unei nevoi reale a învățământului de design, aceea de a reduce dezechilibrele de competență și de a sprijini studenții în formarea unei baze unitare de cunoștințe.
Lucrarea este organizată în capitole tematice, dezvoltate și validate de echipa interdisciplinară a proiectului, care reunește cadre didactice și doctoranzi cu expertiză în design, arhitectură, reprezentare tehnică și cercetare editorială . Conținutul este structurat astfel încât să ofere claritate și aplicabilitate imediată în atelierele de proiectare de design de produs, fiind susținut de elemente ilustrative, exemple explicative și un sistem vizual coerent. Ghidul este testat în cadrul a două sesiuni-pilot desfășurate cu studenții UAUIM, ale căror rezultate contribuie la ajustarea finală a materialului și la documentarea metodologiei și impactului său pedagogic.
Publicația este realizată în format tipărit și digital, fiind destinată utilizării curente în activitatea didactică și distribuirii gratuite în comunitatea universitară. Ghidul este completat de trei machete didactice tridimensionale, concepute pentru a transpune vizual și fizic conceptele tehnice prezentate în text. Aceste machete includ reprezentări 3D ale desenelor, ale principiilor constructive și ale exemplelor aplicate în ghid, cu scopul de a facilita înțelegerea spațială a noțiunilor explicate și sprijinind procesul de învățare prin manipulare directă și experimentare.